|
- význam cheatů -
- vesměs -
Význam cheatů
IDDQD
|
-
|
tento cheat byl vytvořen autory aby mohli pozorovat útoky monster zblízka
a přitom nebyli zabiti. Proč DQD? No, prostě jeden z programátorů DOOMu,
Dave Taylor, byl dříve členem tříčlenné skupiny s názvem Delta-Q-Delta.
Pojmenovali se proto DQD, protože jejich společenství ukončilo (Quit) vysokou
školu dříve než, než dostali závěrečné osvědčení.
|
IDDT
|
-
|
při programování automapy, byla potřeba vidět, jestli se vždy a správně
zobrazuje. Proto byl do hry zakotven kód IDDT, který zobrazuje všechny
její (i zatím neporbádáné) oblasti. Jméno kódu je opět po Dave Taylorovi,
protože jeho podpis je DT přeškrknutý šipkou. V režimu automapy napiš IDDT
dvakrát a uvidíš vše, co může být na mapě viditelné; tvůj hráč bude mít
přes sebe šipku!
|
IDMYPOS
|
-
|
MY POSition = má pozice pro získání souřadnic hráče.
|
IDBEHOLDx
|
-
|
kde x je písmeno: I (Invisibility) neviditelnost, S (Strength, berzerk
pack) válečný amok, V (inVulnerability) pro nesmrtelnost, R (Radiation
suit) antiradiční oblek, A (computer Area map) počítačová mapa, L (Light
ampflication goggles) zesvětlující brýle.
|
IDSPISPOPD
|
-
|
při návrhu map a architektury udělali autoři občas chybu a octli se
uzavřeni v určité části místnosti. Proto byl zaveden cheat IDSPISPOPD.
Proč ale takový název? Je to menší historka, která začala řadu měsíců před
vydáním DOOMa, kdyř skupina na Usenetu nazvaná comp.sys.ibm.pc.games začínala
být nervózní z čekání na vydání verze DOOMu. Lidé v této skupině začali
být nervozní z toho, že všichni kolem nich mluví o připravovaném DOOMu,
a proto začali hovořit o připravované fiktivní hře nazvané SPISPOPD, což
je "Smashing Pumpkins Into Small Piles Of Putrid Debris". Vymysleli
všechno okolo této hry a také toho, kdo ji vytvořil. Dokonce na to vydali
FAQ (často kladené otázky a odpovědi)! Pak - někdo opravdu takovou hry
napsal. Nebyla tak dobrá, ale v hitparádě Internetu se umístila v první
stovce. Takže její jméno autoři vtělili do DOOMu jako věčnou památku této
skupině a všem na Internetu.
|
Vesměs
- význam zkratky BFG 9000.......Big Fraggin' Gun
- význam zkratky WAD........Where's All the Data
- když vstoupíte v 30. levelu do teleportu a objevíte se v hlavní místnosti
s mozkostěnnou zamumle vaše zvukovka cosi nesrozumitelného (máte-li zvukovku).
Tetno zvuk (puvodni.wav 57 kB) dává smysl až
když si jej pustíte pozpátku (otoceny.wav 57 kb),
uslyšíte větu: "To win the game, you must kill me, John Romero."
(pro neangličtináře zkusím přeložit: Chceš-li vyhrát hru, musíš zabít mě,
Johna Romera. A skutečně pokud si dáte procházení zdí (IDCLIP) a projdete
zdí s mozkem uvidíte v malé komůrce hlavu Johna Romera napíchnutou na kůlu.(oba
tyto zvuky v ZIPu 67 kB)
- když spustíte hru s parametrem devparm (což je vývojový režim): 'doom(2)
-devparm' můžete pak při hře típat obrázky ze hry do souboru DOOMxx.PCX
(320x200x256 barev), kde xx je vzestupné číslo od 00 do 99.
- další funkcí parametru devparm je možno zjistit kolik snímku za sekundu
vám hra jede. Hru spusťte jako v předcházejícím příkladu. Při hře si pak
všimněte vlevo dole pod statusbarem je řada teček Některé jsou černé a
ty druhé jsou myslím růžové. Nás bude zajímat počet těch růžových, ten
pak dosadím do zlomku:
- ------------------------- = počet snímků za sekundu (max. 35)
- počet růžových bodů + 1
- další možností jak zjistit počet snímků za sekundu přesněji je spustit
hru příkazem: 'doom2 -timedemo demo2'. Hned po načtení se spustí automaticky
demo ve zrychleném módu a po jeho ukončení hra skočí do DOSu (Win) a vypíše
hlášku: timed xxxx gametics yyyy realtics , výsledný počet snímků
za sekundu pak získáte ze zlomku:
- číslo xxxx
- ---------- * 35 = počet snímků za sekundu.
- číslo yyyy
|
|